Ouders leren hun kinderen veel, ook als ze al wat ouder zijn. Ze leren hun kinderen eten, tandenpoetsen, fietsen, en verder NIX. Want ook NIX18 hoort erbij. Ouders hebben namelijk veel invloed op het alcoholgebruik van hun kinderen. Veel meer dan ze denken. Kinderen drinken minder vaak alcohol als ze weten dat hun ouders alcohol onder de 18 jaar niet oké vinden. Met de campagne ‘Ik leerde je NIX’ normaliseren we het leren van NIX18 aan kinderen. Dit betekent geen alcohol onder de 18 jaar. En wijzen we ouders op hun verantwoordelijkheid dat ze zelf ook thuis geen alcohol aanbieden aan hun kind(eren).
De NIX campagne wordt ondersteund door de volgende organisaties:
Koninklijke Horeca Nederland, KWF Kankerbestrijding, Longfonds, Het Trimbos-instituut, NOC*NSF, CBL, Ministerie van Justitie en Veiligheid, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, GGD GHOR, Thuiswinkel.org, Hartstichting en Vereniging Drankenhandel Nederland.